kumanda_tvMerhaba arkadaşlar bu yazımda Android işletim sistemli bir telefondan televizyonumuzu ve receiver’ımızı aynı anda kontrol edeceğiz. Bu uyguluma benim bir projemin bir parçası olup konumu temel seviyede tutacağım. İlerletmeye gayet açık ve projelerinize direk dahil edebileceğiniz bir proje olacaktır. Gayet kolay ama sistemleri birleştirmekte biraz akılcı nasıl davranılır bunuda bu yazıda göreceksiniz. Elimde yeterli malzeme olmadığından dolayı olabilirlikleriyle bu projeyi gerçekleyeceğiz.

Proje aşamasında yoğun olarak video’dan yararlanmanızı tavsiye edeceğim. Projeyi uygularken parçalara ayırmak istedim. Bu sebepten dolayı video’da da konular 2 part’ta bölünmüş durumdadır.

Konuyu 4 konuda anlatmak istiyorum.

  • Projeye Bakış
  • Proje Algoritması
    –  Genel Algoritma
    –  Arduino Algoritması
    –  Beaglebone Algoritması
    –  Android Algoritması
  • Sistemlerin tanıtılması
    –  IR Receive ve Transmit 
    –  IR  Receive İşlemleri
    –  IR Transmitter İşlemleri
    –  Arduino IR Kütüphanesi
    –  Java Socket  ve Dosya Programlama
    –  Android GUI Tasarımı
    –  Android Programlama

    –  Beaglebone Uart İşlemleri
    –  Python ile Seri Haberleşme
  • Proje Sonuç

Projemizde öncelikle bir IR Transmitter ve Receiver olarak devrelerimiz olacak. Bu devreyi kontrol edecek olan ve anlamanızı kolaylaştıracak hobi ve mühendislik açısından bakan arkadaşlar için ben Arduino tercih ettim. Kontrol devresi ortamı kablosuzlaştırma adına bilgileri Beaglebone’a aktaracaktır. Beaglebone bu bilgiyi modem , switch , access point daha doğrusu network  üzerinden Android işletim sisteminden çekecek. Ortamımız local olacağından dışarıdan müdahale etmek isteyen arkadaşlara tavsiyem Static IP yada Port açma işlemleri için internetten araştırma yapmalarıdır.  Not olarak bu projeyi tamamen kendim tasarlamış ve yapmış bulunmaktayım.

Projemin kısa bir şemasını gösterecek olursak :

projeGenelGördüğünüz üzere projemizde çeşitlilik açısından 2 işlemci kullanılmakta detaylı olarak konuyu buradan izleyebilir uygulayabilirsiniz.
Not: Video iki parçadan oluşmaktadır. Konuyu elimden geldiğince basite indirgeyerek anlatmaya çalıştım.

Part 1:

Part 2:

Projeden Kareler
______________

IMG_20130202_181430 IMG_20130202_181807 IMG_20130202_182045 IMG_20130202_182423

Beaglebone Uart Ayarlamaları :

/dev/ttyO1
———–
echo 0 > /sys/kernel/debug/omap_mux/uart1_txd
echo 20 > /sys/kernel/debug/omap_mux/uart1_rxd

Beaglebone Uart Pin Tanımlamaları :
Beaglebone Uart Pin

TK19 Datasheet : TK19H50C

Proje Dökümanlar ve Kodlar : Proje

Beni takip edip izlediğiniz teşekkür ederim. Önerilerinizi sorularınızı çekinmeden sorabilirsiniz. Projede hiçbir hata bulunmamaktadır. Dikkat etmeniz gereken husus Python dosyası ile JAVA dosyanızın aynı klasörde olmasına dikkat edin ve klasör adlarını kendinize göre ayarlamalısınız. İyi çalışmalar…

______
Gökhan TARIM
tarim.gokhan@gmail.com