Bu yazımızda karşımıza sık sık çıkan debug sıkıntılarımızdan birini çözüme ulaştıracağız.Ben anlatımda platform olarak linux – ubuntu 12.04 tercih ettim. Diğer işletim sistemlerinde durum pek bir farklı olmayacaktır. Öncelikle kısa açıklamalarımızla başlayalım.

Debug nedir ?
– Debug , yazdığımız kodları gerçek zamanlı ve gerçek cihazlarımızda test edip anlık veri alabilip , kontrollerimizi yapabildiğimiz , bizi kolaylaştıran birşeydir.

Eclipsede debug nasıl yapılır ?
– Burada o konuyu anlatmıştım sadece eclipsedeki ayarlardan sonrasına bakınız.
gokhantarim.wordpress.com/2012/09/29/android-debugger

ADB nedir ?
– Android üzerinde yaptığımız herşeyi daha da kolaylaştıran bir programdır.

Şimdi yavaşça başlayacak olursak;
İlk olarak alttaki adresten Android SDK ‘i bilgisayarımıza indirelim.
developer.android.com/sdk/index.html
İndirdiğimiz dosya ” .tgz ” uzantılı olacaktır. bunu sürükle bırak yöntemiyle tercihen /home/USER altına atmanızı
tavsiye ederim.

Klasörümüzü çıkarttıktan sonra şimdide Ubuntu 11 ve 12.04 arası sürümler için bir yapılandırma yapmamız gerekecektir.
Terminali açıyoruz ve
$sudo apt-get install ia32-libs
$sudo apt-get install sun-java6-jdk
diyerek kurulumlarımızı tamamlıyoruz.

Sıra geldi beaglebone’da yapmamız gereken ayarlara ;
İlk olarak beaglebone’a bağlanarak terminalden cihazımızın IP’sini öğreniyoruz.
Ancak öncelikle kısa bir şey anlatmam gerekecek. Ben beaglebone’un ethernet bağlantısını direk modeme yaptım. Böylece
cihazım direk modem üzerinden hem internete ulaşabiliyor hem de localde bulunan ağa bağlı diğer cihazlara ulaşabiliyor böylece benim bilgisayarımın kendi ip si 192.168.1.2 olduğunu görüyorum şimdi beaglebone’umuzun ne olduğuna bakalım.
$ifconfig eth0 diyerek.

IP’miz 192.168.1.4 . Sizde kendi cihazınızın IP’sini kullanacaksınız.
(Eğer ipniz yoksa yada 169…la başlıyorsa $ifconfig eth0 IPADRESINIZ diyerek ip verebilirsiniz.Burada dikkat etmeniz gereken şey aynı networkten ip verebilmenizdir.)

şimdi beaglebone içindeki android işletim sisteminin bize sağladığı servislerden yardım alarak adb’yi bilgisayarımıza bağlayalım.

$setprop service.adb.tcp.port 8080 diyoruz.( Port olarak herhangi kullanılmayan port numarası girebilirsiniz.)
$stop adbd
$start adbd

Sıra geldi bilgisayarımızda yapacağımız bağlantıya.
$adb kill-server
$adb connect 192.168.1.4:8080

Devamında beaglebone’da

diyoruz.

son olarak bilgisayarımızda da
$vncviewer 192.168.1.4:5901
yapıyoruz.

Adb bağlantımızı sağladığımıza göre şimdi eclipse’de ilk denememizi yapabiliriz.

Öncelikle Run -> Run Configuration -> Target diyerek belirtilen yollarla run’a basalım.

Sonuca bakarsak şuanda yazdığımız kodu görebiliyoruz. Debug işlemleride yazının başında söylediğim yolla gayet kolay bir şekilde öğrenebilir, uygulamalarınızı geliştirebilirsiniz.

Kendinize iyi bakınız.