Merhabalar arkadaşlar;

Bugünki yazımızda mikroişlemci-denetleyicilerde yaptığımız debug işlemlerinin telefonlardaki Android işletim sistemleriyle nasıl yapıldığını görebilmek. Öncelikle “debug” nedir ? onu öğrenelim.

Debug şu demek , yaptıgınız yazdığınız kodları gerçek zamanlı anlık anlık ilerleyerek nerede ne yaptığını, bulunduğunu görebilmektir.Öncelikle Eclipse’mizi açıyoruz.

Öncelikle 1 yazan tuşa basıp ardından ikinci sekmeden Debug’ı seçip OK a basıyoruz.

Devamında

Öncelikle numaraları takip ederek google usb driverimizi kuruyoruz. Kurulu ise bu durumu atlıyoruz.

Buraya kadar bir sıkıntımız yoksa telefon markanıza göre bilgisayarınıza bağlantı sağlayıcı bir program kuracaksınız ben şuanda samsung için yazıyorum Samsun Galaxy S2 için en geçerli halini diğer sürümler içinde geçerliliğini sağlayabilmektedir. Öncelikle link giriyoruz http://www.samsung.com/tr/support/usefulsoftware/KIES/JSP

işletim sistemi seçimini yapıp kurulumu gerçekleştiriyoruz.

Setting -> Developer Options -> USB debugging tikini okeyliyoruz.

Debug yapabilmemiz için şuanda platform dahi herşey tamamlanmıstır sadece complie ettiğimizde sanal bir emuletör çalışmasını engellemeliyiz. Bunun için debug c0nfigration’ı seçiyoruz.

durumu seçtikten sonra artık debug yapabiliriz.

bunu yaptıktan sonra artık telefonumuzdan gözlemleyebiliriz..🙂

Peki şimdi adım adım kodları nasıl işleyeceğimizi görmekte Mikroişlemci-denetleyicilerde bazı tuşlarımız vardır bunları bazı arkadaşlarımız biliyor olabilirler ancak sadece yazılımla ilgilenen ve bu tip gerçek zamanlı derlemeleri bilmeyen arkadaşlarımız için göstermek gerekirse.İlk olarak

BlackPoint

Black point programı derlediğimiz anda nerede durmasını istediğimizi belirtmemizi oluşturur.

Peki bunu nasıl oluştururz??  Yukarıdaki blackpointlerin bulunduğu şeritte iki kere sol tik yaparak oluşturabilir yada kaldırabilirsiniz.

Adım adım yada parantezlere girerek nasıl kodumu gözlemlerim ?

1- başlat     2- pause      3- stop    4- black pointler boyunca atlama

3-parantez içine gir    4- parantez boyu atla   5- içinde bulundugu parantezden çık   6- paranteze gir ve devam et

ve böylece makalemizin sonuna gelmiş bulunmaktayız , gerçi yazdığım şey bir makale değil bilgilendirme diyelim. Makale yazmak öyle kolay iş olmadığımı büyüklerimden bilirim. Umarım sizleri bilgilendirebilmişimdir bir başka makalede görüşmek dileğiyle sorularınız için iletişimdeki adrese göndermeniz yeterlidir.